maanantai 29. heinäkuuta 2013

where i'm headed

MAINE

''Mainen pinta-alasta 90 % on metsää, ja se on harvaanasutuin osavaltio Mississippijoen itäpuolella.'' Olin vähän järkyttynyt kun sain perhetiedot, menin katsomaan Wikipediasta tietoja mun tulevasta kotiosavaltiosta ja toi lause pomppas mun silmille. Maine sijaitsee siis ihan pohjoisessa USA:n itärannikkolla. Sen rajanaapurina on vaan yksi toinen osavaltio, New Hampshire, ja pohjoisessa rajanaapurina on Kanada. Mainen pääkaupunki on Augusta, ja muita suuria kaupunkeja on Portland, Lewiston ja Bangor. Ilmasto Mainessa on aika samanlainen kuin Suomessa, eli en pääse talvea pakoon. Noh, pääsen ainakin laskettelemaan ja siihen Mainessa on hyvät mahdollisuudet :)


BUCKSPORT

Bucksport on se kaupunki, jossa käyn koulua. Bucksportiin mulla on matkaa 4 mailia ja siellä asukkaita on noin 5000. Oon katellu tätä kaupunkia Google Mapsista ja näyttää tosi kivalta amerikkalaiselta pikkukaupungilta. 


ORLAND

Mun kotikaupunki Orland on siis pieni, 2000 ihmisen maalaismainen kaupunki. Orlandissa ei oo kävelyteitä eikä mitään keskustaa, vaan joku yks kauppa :D Osavaltion suurimpaan kaupunkiin Portlandiin on matkaa 120 mailia, toisiksi suurimpaan Lewistoniin 100 mailia ja kolmanneksi suurimpaan, eli Bangoriin 20 mailia. 


HOSTPERHE


Mun tuleva hostperhe on vanhempi pariskunta, hostäiti Carolyn ja hostisä Alec. Kuvassa keskellä on heidän viimesin vaihto-oppilas Elisabeth. Carolynilla ja Alecilla on ollut monta kertaa AFS vaihtareita, joka on mun mielestä tosi hyvä juttu, sillä ne ainakin tietää miten homma toimii. Mulla on myös hostsisko Kymberly, mutta hän asuu Nashvillessä Tennesseessä, eli en tiedä tuunko näkemään häntä vuoden aikana. 

Hostäiti Carolyn on ala-asteen ranskan- ja espanjanopettaja. Oon opiskellut koulussa molempia kieliä ja etenkin tykkään espanjasta, joten ihan kiva jos hostäiti voi opettaa mua siinä. Talvisin Carolyn toimii myös hiihdonopettajana. 
Hostisä Alec on töissä supermarketissa. Hän tykkää laittaa ruokaa ja on tosi hyvä kokki. Hän kuulemma odottaa innolla, että pääsee valmistamaan suomalaisia ruokia :D 

Mun perhe vaikuttaa tosi kivalta! Tulee hyvä fiilis kun tietää kuinka paljon mua odotetaan sinne ja kuinka hostit haluaa tehdä mun vuodesta mahdollisimman positiivisen ja onnistuneen. Vähän aikaa sitten juttelin Facebookissa Elisabethin kanssa ja hän sanoi, että oon tosi onnekas, kun oon saanut juuri tämän hostperheen. Toivottavasti näin :)

Cheers,
Aino

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti