tiistai 24. joulukuuta 2013

lately

Viime postauksessahan mainitsin, kuinka vähän ooteltiin snowdayta viime viikon keskiviikoksi. ''99 prosentin mahdollisuus että saadaan snowday''. Noh, olihan siellä se yhen prosentin mahdollisuus koulupäivään... Arvatkaa vaan istuttiinko lopulta keskiviikkona koulun penkillä. Olin edellisenä iltana vähän laskenut snow dayn varaan, eli en tehnyt mitään läksyjä, ja menin myöhään nukkumaan. Seuraavana aamuna oli tarkotus tulla tekstari about 5.30-6.00, että koulu on peruttu. Puoli viiden jälkeen heräsin tekstariin, ja järkytyin vähäsen sen avattuani: ''RSU 25: 2 hour delay''. Siinä vaiheessa ärsytti sikana, että koulua ei sittenkään peruttu, vaikka edellisenä päivänä sen peruuntumisesta puhuttiin paljon ja oltiin niin varmoja. Onneks sai sentään laittaa pari tuntia lisää kelloon ja jatkaa unia. Hostäitin koulussa ei koulunalku edes viivästynyt, jonka takia en saanut kyytiä kouluun, vaan jouduin ottamaan bussin mitä mun normaalisti ei tartte tehdä. Facebook oli täynnä vihasia päivityksiä, ja varmaan kolmasosa oppilaista jätti tulematta kouluun. Myöhäsen alotuksen takia missattiin onneks kaks ekaa perioidia. Kotimatkalla bussi oli myöhässä, joten pääsin kotiin about 20 minuuttia myöhemmin kuin normaalisti. Onneks saatiin kaikki meiän bussikuskilta suklaata, mikä oli kiva ylläri (tai no luulin sen olevan suklaata, seuraavana aamuna kun löysin sen sulaneena pöydältä kävi ilmi että se olikin jotain jäätelöjuttua). Anyways, kotioven takana ihanasti huomasin, että mulla ei ollut avaimia mukana. Ainut vaihtoehto oli hyppiä lumihangen poikki aukinaiselle takaovelle. Tietenkin mun päivän kenkävalinta oli osottautunut just sopivaksi polviin asti ulottuvan lumen läpi tarpomiseen. Just kun aattelin ettei päivä huonommin vois mennä, sähköt katkes juuri kun sain läppärin auki ja olin alottelemassa läksyjen tekoa. Just my luck!



Loppuviikkona koulussa ei tehty juurikaan mitään. Monet opettajat oli ostanut herkkuja, kuten poppareita ja sipsejä, ja kateltiin muutamia joululeffoja. Espanjantunnilla meillä oli Christmas Party, eli syötiin tortillasipsejä + salsaa, leffan sijasta pelattiin aasinhäntää ja hirsipuuta, ja luokka oli täynnä ilmapalloja. Viime postauksessahan mainitsin, että mietin usein oonko sittenkään lukiossa. Taas tulin miettineeksi tätä kun kattelin sitä menoa ja ilmapallojen räjäyttelyä... Parina päivänä puhuttiin melkeen koko matikantunnit siskon kanssa facetimessa, joka oli hauskaa sillä kaikki halus puhua mun siskon kanssa ja kuulla kuinka me puhutaan suomea. Ollaan suunniteltu vähän, että mun sisko tulis käymään täällä toukokuussa, ja sen jälkeen mentäis yhdessä käymään Texasissa siskon hostperheen luona. Toivottavasti tää onnistuis!


Torstaina meillä oli peli, joka valitettavasti hävittiin. Kun saavuin kotiin mua odotti kuitenkin ihana yllätys, sillä joulupaketti Suomesta mun perheeltä oli vihdoin saapunut! Paketti painoi suunnilleen 6,5 kiloa, ja sieltä löytyi paaaaljon karkkia ja muutamia lahjoja, kiitos <3 Kiitos myös kaikille muille ketkä on lähettänyt mulle joulukortteja ja lahjoja! Seuraavana päivänä vein karkkia kouluun, sillä olin näin luvannut mun kavereille ja kaikki ootti sitä niin innoissaan. Suomalainen suklaa saikin tosi hyvän vastaanoton, ja kaikkien mielestä se on paljon parempaa kuin amerikkalainen suklaa! Loppupäivästa alkoi kuitenkin tulemaan paha olo, sillä söin ihan liikaa suklaata. Yks kaveri, kenen kanssa mulla on 5 perioidia yhdessä, valitti myos vikalla tunnilla kuinka mahaan sattuu, ja kuinka mä yritän vaan lihottaa sitä :D Onneks koristreenit oli vaan 45 minuutin pituset, sillä kentällä juoksentelu ei tuntunut kovin hyvältä..


Lauantai aamuna heräsin 6.30, sillä 7.30 oli tarkotus lähteä treeneihin. Oltiin just lähdössä äitin kanssa koululle, kun katoin kännykkää ja huomasin valmentajalta tulleen viestin, että treenit on peruttu koska ulkona on päällä ice storm warning. Siinä vaiheessa ärsytti sikana, sillä olin turhaan herännyt noin aikaisin, pukenut treenikamat ja pakannut laukun, laittanut hiukset ja syönyt aamupalan yms. Onneks sain vaan kaatua takasin sänkyyn ja jatkaa unia. Puolelta päivin hostäiti herätti mut ja kysy haluunko lähteä Bangoriin, sillä hänen piti käydä kangaskaupassa ostamassa jotain ompelujuttuja. Mun jalat on olleet vähän huonossa kunnossa viimeaikoina, joten käytiin ostamassa mulle uudet koriskengät ja nilkkatuki. Lauantai-iltana mun oli tarkotus työskennellä poikien korispeleissä, mutta jäisen sään takia pelit peruttiin. Olin sitten tehnyt muita suunnitelmia illaksi, ja mun oli tarkotuksena hengailla yhden kaverin kanssa, mutta hostvanhemmat ei päästänyt mua mihinkään, koska ulkona oli kuulemma liian vaarallista ajaa. Sunnuntainkin suunnitelmat leffaan menosta ja ulkona syömisestä peruuntui, sillä en saanut lähteä mihinkään, koska ulkona oli niin liukasta. Sunnuntai meni suurimmaksi osaksi ilman sähköjä.

Maanantaina mulla oli tarkotus olla peli, mutta taas sain valmentajalta viestin, että peli on peruutettu. Koko maanantaina meillä ei ollut sähköjä. Aluksi kaikki oli ihan mukavasti, siitä huolimatta ettei ollut sähköä tai wifiä, sillä lueskelin kirjaa mitä luetaan koulussa enkuntunnilla, ja pelailin kännykällä. Siinä vaiheessa kun kirja oli luettu ja puhelimesta loppui akku, alkoi vähän ärsyttämään. Suihkuun ei päässyt, hanasta ei voinut ottaa vettä, eikä vessaa saanut vetää. Tänä aamuna sähköt oli vieläkin poissa, ja edellisen kerran olin ollut suihkussa perjantaina, eli aloin jo olemaan vähän epätoivoinen. Hostäiti oli jo valmis ottamaan motellihuoneen, että päästään suihkuun, mutta onneks saatiin kuitenkin sähköt takasin kahden maissa. Noi pari päivää tuntu ihan ikuisuudelta, ja huomas kuinka tylsää voi olla kun ei oo sähköä, eikä voi poistua kotoota. Kävin tänään ulkona ekan kerran muutamaan päivään, ja jokapuolella näkyy ice stormin jälkiä; puita on kaatunut, oksia on jokapuolella, ja teitä on poikki koska sähköjohtoja on maassa. Puut näyttää kuitenkin näteiltä, sillä oksien ympärillä on paksut kerrokset jäätä, ja oksat roikkuu maata kohti sen jään painosta. 






Tänään käytiin tekemässä vielä viimesia jouluostoksia. Seuraavan kerran postailen sitten amerikkalaisesta joulusta :) Hyvää joulua Suomeen, me juhlitaan sitä huomenna!


Cheers,
Aino

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti