maanantai 19. toukokuuta 2014

NYC part 2

Sori, että nää New Yorkin postaukset tulee tosi myöhässä. Oon ollut tosi laiska kirjottelemaan, mutta parempi myöhään kun ei milloinkaan!

Lauantaina herättiin vähän seitsemän jälkeen. Väsytti kamalasti, koska yöunet jäi tosiaan melko lyhyiksi, sillä päästiin edellisenä iltana nukkumaan niin myöhään. Aluks suunnattiin hotellin aamupalalle, sen jälkeen noustiin bussiin ja ajettiin NYCiin. Koska tää oli koulun retki, jouduttiin käymään muutamissa museoissa, ja meidän eka pysäkki olikin Tenement Museum. Mentiin oppaan kanssa kiertelemään sellasta vanhaa taloa, mikä oli joskus toiminut maahanmuuttaja perheiden kotina. Kateltiin sitä taloa ja kaikkia vanhoja huonekaluja ja muita esineitä, ja kuultiin tarinoita sen talon asukkaista. Tän jälkeen mentiin China Towniin, ja meillä oli vähän aikaa lounastaa ja shoppailla siellä. China Town oli aika jännä paikka, tuntu oikeesti kuin oltais tupsahdettu Kiinaan, niin paljon kiinalaisia ihmisiä! Yritettiin ettiä sieltä ruokapaikkaa, mutta ei oikeen tehnyt mieli kiinalaista, sillä niiden ravintoloiden ikkunoissa roikkui isoja lihakimpaleita, ja esim kokonaisia ankkoja. Onneks löydettiin sieltä kaikkien kiinalaisten ravintoloiden keskeltä pieni Subway, josta käytiin hakemassa leivät. Tän jälkeen käytiin vielä kattelemassa muutamia katukauppoja, ja ostelemassa tuliaisia.

China Townista lähdettiin pois metrolla. Olin aluks tosi hermostunut, sillä meille annettiin ohjeiksi pitää laukuista tiukasti kiinni, eikä ottaa katsekontaktia kenenkään kanssa. New Yorkin metroissa on kuulemma aina outoa porukkaa, mutta meidän onneks metro oli melko tyhjä, ja selvittiin ilman mitään ongelmia. Meidän seuraava määränpää oli Whitney Museum of American Art. Saatiin kiertää sitä museota vapaasti, mutta meidän kierros jäi vähän lyhyeksi, sillä koko museo oli täynnä ihan outoja juttuja. Esim yhdessä huoneessa oli nainen joka teki kaikkia random juttuja, heitteli lautasia lattialle ja pesi hiuksensa yms, ja sitä piti sitten katella? Käytiin vaan yhdessä kerroksessa, sillä oli tosiaan niin outoa, että lopetettiin se meidän kierros siihen. Opettajat onneks sanoi, että meidän ei tartte heilua siellä museossa, vaan saatiin lähteä mihin vaan kunhan vaan tultiin takasin sovittuun aikaan. Mentiin siis Kaylan, Ellien ja Alexxin kanssa kävelemään ulos ja kattelemaan muutamia kauppoja mitä siinä lähistölla oli. Sieltä museosta lähdettiin sitten koko porukan kanssa kävelemään kohti Times Squarea, ja matkalla pysähdyttiin Central Parkissa, missä oteltiin kuvia ja jäätiin sinne hetkeks istuskelemaan.

Tän jälkeen meillä oli vuorossa toinen museo, mutta tällä kertaa kiinnostava sellanen, nimittäin Madame Tussaud's Wax Museum. Koko museo oli täynnä julkkisten vahanukkeja, monta kerrosta ja monta eri huonetta. Oli niin siisti paikka, ne vahanuket oli tosi aidon näkösia! Yhessäkin vaiheessa meinattiin nurkan takaa kävellä jonkun naisen eteen joka oli ottamassa kuvaa vahanukesta, ja oltiin silleen oho anteeks ja jäätiin siihen oottelemaan että se ottais sen kuvan. Hetken päästä kun mitään ei tapahtunut, tajuttiin että se nainen olikin vahanukke. Yks mies jäikin videokameran kanssa siihen kuvaamaan ihmisten reaktioita, sillä melkein kaikki luuli sitä vahanukkea aidoksi :-D

Jatkan kertomalla tästä päivästä sitten ens kerralla, eli vielä yks New Yorkin postaus tiedossa! Eilen palasin kotiin senior tripiltä, eli siitä myös postausta myöhemmin, saa nähä millon saan sen aikaseksi. Tällä viikolla oon koulussa parina päivänä, ja torstaina on lähtö Texasiin, I'm so excited!!!