tiistai 27. toukokuuta 2014

NYC part 3

Tässä tulee siis viimenen osa mun New Yorkin reissusta, eihän siitä ookkaan aikaa kun kohta kuus viikkoa kun tulin kotiin heh.

Vahamuseon jälkeen meillä oli taas pari tuntia vapaata aikaa tehdä mitä haluttiin, ja ekaks mentiin tyttöjen kanssa syömään. Löydettiin sellanen tosi kiva ja rauhallinen ruokapaikka ihan Times Squaren lähistöltä. Saatiin luoda omat pasta-annokset; valita mikä pasta, mikä kastikepohja, ja mitä halutaan siihen kastikkeeseen, ja katottiin kun ne valmisti meidän pastat. Istuskeltiin hetki siellä ravintolassa, ja sen jälkeen mentiin uudestaan shoppailemaan Forever 21. En kuitenkaan taaskaan ostanut mitään, sillä ihmisiä oli niin paljon. Tykkään shoppailla silleen että oon melkeen ainut koko kaupassa, joten ei ollut oikee shoppailupaikka mulle :-D Tän jälkeen mentiin vielä uudestaan kattelemaan tuliaisia yhdestä liikkeestä.

Illemmalla treffattiin muu porukka Amsterdam Theatren edessä, sillä luvassa oli reissun toinen musikaali, Aladdin. Rakastan Aladdin leffaa ja se on yks mun Disney suosikeista, joten olin jo ennen esitystä melko innokkain mielin. En kuitenkaan osannut odotta, että se musikaali olis niin hyvä. Kaikki ne aidon näköset lavasteet jotka liikkui ympäri lavaa lattiassa olevien urien avulla, lavan tausta, ääni- valo- ja savutehosteet, puvustus, ja tietenkin tanssit ja laulut. Lentävä matto tietenkin löytyi, ja kun se henki tuli lampusta ulos, niin se ilmesty lattian läpi savun keskelle. Olin koko näytöksen ajan ihan hymy korvissa ja välillä sain ihan kylmiä väreitä, oli niin upee esitys. En ois ikinä uskonut sanovani, että musikaali ois tän reissun kohokohta. Kuvia tai videoita ei saanut ottaa, mutta laitan tähän muutaman netistä otetun kuvan, missä näkyy vähän niitä lavasteita ja pukuja. Musikaalin jälkeen suunnattiin suoraan hotellille ja mentiin heti nukkumaan.

Seuraavana aamuna oli taas melko aikanen herätys, ja heräämisen jälkeen laitettiin kamat kasaan ja lastattiin bussi. Aamupalan kautta lähdettiin kotimatkalle, mutta ajettiin vielä kerran NYCiin, sillä meillä oli vielä yks museo käymättä; MO math museum. Ei se ollut niin paha kuin vois matikkamuseon kuvitella olevan, vaan ihan kiva paikka. Se museo oli tosi interaktiivinen missä sai ite kokeilla erilaisia juttuja ja pelejä. Lähdettiin kuitenkin tyttöjen kanssa taas sieltä vähän aikasemmin pois, ja mentiin vaan ulos istuskelemaan ja nauttimaan täydellisestä säästä. Kotimatkalla pysähdyttiin taas samassa ostoskeskuksessa kuin menomatkalla, jossa syötiin ja shoppailtiin. Kotimatkasta kuitenkin suurin osa kului nukkuessa. Menin nukkumaan melkein heti kotiinpääsyn jälkeen, eli kymmenen maissa, ja seuraavana päivänä heräsin kahdelta siihen, kun host dad tuli koputtelemaan mun huoneen ovelle.

Kokonaisuudessaan siis ihan mahti reissu. NYC on niin kiva kaupunki! Tuntu niin siistiltä hengailla Times Squarella, Central Parkissa, ja nähdä muita tunnettuja paikkoja. Toivon, että pääsen vielä joskus uudestaan käymään tuolla :-)