tiistai 13. elokuuta 2013

ekat päivät

Nyt oon ollut USA:ssa jo 5 päivää ja hostperheen luona 3. En oo oikeen ehtinyt kirjottelemaan, sillä lähdettiin sunnuntaina muutaman päivän telttaretkelle Baxter State Parkiin. Teen siitä erillisen postauksen myöhemmin!

Viime viikon torstaina oli siis lähtö. Lentokentällä olin ensin hyvillä mielin eikä mua itkettänyt ollenkaan, mutta siinä vaiheessa kun oli aika mennä turvatarkastuksen läpi, kaikki murtui. Tuntui kamalalta halata perhettä ja kavereita viimeisen kerran melkein vuoteen. Fiilis kuitenkin parani kun pääsin lähtöportille ja tapasin muita vaihtereita. 9 tunnin lento New Yorkiin meni nopeasti jutellessa, leffoja katsellessa, syödessä ja nukkuessa. Nycissa mentiin Hilton-hotellille, joka oli täynnä vaihtareita. Jotkut jäi hotelliin yöksi, muuten illan mittaan lähti busseja kohti orientaatioleirejä. Mainen bussi oli illan viimeinen, joten jouduttiin odottelemaan sita noin 7 tuntia. Puoli yhden maissa yöllä päästiin vihdoinkin lähtemään kohti Bangoria ja koko bussimatka kuluikin nukkuessa. 





Saavuttiin orientaatioleirille aamulla 9 maissa. Leiri järjestettiin yliopistolla, joka oli ihankuin leffoista! Meidän vaihtariporukka oli tosi mahtava, kaikki tuli hyvin toimeen ja kavereita oli helppo saada. Leirin aikana meillä oli pari keskustelusessiota, joissa käsiteltiin vielä viime hetken juttuja ennen hostperheisiin menoa. Muuten vietettiin aikaa yhdessä hengaillen, pelaamalla korttia, biljardia, koripalloa, jalkapalloa ja lentopalloa. Saatiin myös ensikosketus amerikkalaiseen ruokaan; ruokailuilla oli tarjolla esim pizzaa, hampurilaisia, muffinsseja ja muita leivonnaisia. Yksi ohjaajista kertoi, että eräs tyttö oli lihonnut vaihtovuotensa aikana 25 kiloa. Toivottavasti sama kohtalo ei odota mua...





Perheet tuli hakemaan meitä lauantaina. Kotimatkalla kierreltiin autolla ympäri Bucksportia ja käytiin katsomassa mun tulevaa high schoolia. Illalla syötiin kiinalaista, purin laukut ja annoin tuliaiset. Sain myös hostvanhemmilta muutamia lahjoja. Vanhemmat vaikuttaa tosi mukavilta ja huolehtivaisilta. Mulle oli hankittu tänne valmiiksi jo puhelin, vaatteita ja kaikkia hygieniajuttuja, kuten hammasharjoja ja sheivereitä :D On vähän rankkaa puhua englantia koko ajan, mutta se sujuu ihan hyvin ja vanhemmat ainakin kehuvat mun enkkua. 

Kirjottelen siis postausta telttaretkestä vähän myöhemmin, luultavasti jo huomenna, sillä oon koko päivän yksin kotona kun vanhemmat on töissä. 

Cheers,
Aino

2 kommenttia: