tiistai 20. elokuuta 2013

soccer

Jenkeissä urheilu pyörii koulun ympärillä. Kun Suomessa on urheiluseuroja, Amerikassa urheilujuokkueet on koulun joukkueita. Kaikki urheilulajit on jaettu syys-, talvi- ja kevätlajeihin. Mun koulussa syyslajeja on jalkapallo, lentopallo, soccer, cheerleading, golf ja cross country (eli maastojuoksu). Harkitsin pitkään soccerin ja cross countryn välillä, mutta lopulta päädyin socceriin. Oon harrastanut sitä joskus yli 10 vuotta sitten ja sen jälkeen pelaillut vaan koulussa ja kavereiden kanssa. Olin siis vähän huolissani riittäisikö mun taidot, mutta kaikki pääsee joukkueeseen mukaan; jos ei ykkösjoukkueeseen eli Varsityyn, niin kakkosjoukkueeseen eli Junior Varsityyn :)

Eilen mulla oli ekat treenit ja tänään toiset. Molempina päivinä herätyskello on soinut ihanasti kuudelta, sillä treenit alkaa 7:30. Koska eiliset treenit oli ensimmäiset, suurimman osan ajasta meillä oli erilaisia testejä; vauhditonta pituushyppyä, cooper, lyhyen matkan sprinttejä ja muita juoksujuttuja. Ehdittiin kuitenkin vähän harjoitella myös itse jalkapalloa. Tänpäiväsissä treeneissä oltiin enemmän pallon kanssa kuin eilen, mutta silti puolet treeneistä oli pelkkää juoksemista. Ilmat on olleet tosi lämpimät nyt, ja vaikka treenit onkin ihan aamusta, niin lämpötila nousee tosi nopeesti jo 20 asteeseen, ja juoksentelu auringossa on melko epämukavaa. Harjotukset on siis tosi rankkoja ja mulla on kaikki paikat ihan jumissa; jalat, vatsa, selkä... Kävely sattuu ja portaiden kiipeäminen ja varsinkin laskeutuminen tekee tuskaa! Treenit on kuitenkin menneet ihan hyvin ja valmentaja sanoi, että pysyn hyvin mukana eikä näytä siltä, että olisin viimeksi pelannut 10 vuotta sitten. Ilmapiiri joukkueessa on tosi hyvä; kaikki kannustavat ja kehuvat muiden suorituksia. Kaikki tytöt on myös olleet tosi mukavia mulle, juttelevat ja neuvovat jos en ymmärrä jotain. Multa on kysytty jo muutamia tyhmiä kysymyksiä Suomesta, kuten syödäänkö me kissanlihaa ja onko meillä porkkanoita. Oon myös saanut jo muutaman lempinimen, suosituimpana Uno :D Loppuviikon aikataulu soccerin osalta näyttää tältä:

Keskiviikko: team day
Torstai: treenit 7:30-10:30
Perjantai: treenit 7:30-10:30
Lauantai: play day (meillä on kai kolme peliä)
Sunnuntai: vapaa

uudet nappikset ja nilkkasuojat!

Käytiin siis yks päivä ostamassa mulle nappikset ja nilkkasuojat. Täällä peleissä on myös pakko käyttää hammassuojia, joten sellanenkin tuli ostettua (on muuten tosi epämukava ja ruma). Nyt meen päikkäreille, sillä oon tosi väsynyt aikasen herätyksen ja rankkojen treenien takia. Huomenna pitää tosin herätä vielä aikasemmin, sillä 7:00 starttaa bussi entiedäminne team dayn merkeissä :) 

Cheers,
Aino

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti