lauantai 8. helmikuuta 2014

2nd semester

Moikka! Tulin nyt päivittelemään blogia kun kerrankin on aikaa vähän kirjotella. Lähiaikoina mitään kovin erikoista ei oo tapahtunut, mutta arki on mukavaa ja elämä rullaa täällä hyvin. Meillä oli pari viikkoa sitten ekan semesterin mid terms & finals. Erona siis Suomen viiteen koeviikkoon, täällä koeviikkoja on kaksi. Kaikki stressas siitä kamalasti, minä mukaan lukien, mutta loppujen lopuks huomasin että sehän oli ihan lastenleikkiä verrattuina niihin koeviikkoihin mihin oon tottunut. Itseasiassa mulla oli vaan kaks koetta, matikasta ja espanjasta. Kuviksesta, psykasta ja enkusta oli loppuprojektit. Muutenkin multa loppui vähän aika kesken, joten sain luvan palauttaa niitä loppuprojekteja noin viikon myöhässä. Lopulliset numerot kaikista aineista oli A: Art 95%, English 90%, Spanish 98%, Algebra 90%, Psychology 92%. Eli voin kyllä olla tosi tyytyväinen, jotkut numerot jopa parantui viime todistuksesta. Nyt mulla on alkanut uusi jakso ja uudet aineet. Lukkari on paljon rennompi ja helpompi kuin ekassa jaksossa:

7:54-8:07 Homeroom
8:10-9:30 US History
9:30-9:42 Break
9:45-10:25 Study Hall
10:28-11:08 Study Hall
11:11-11:31 Lunch
11:31-12:11 Study Hall
12:14-12:54 Spanish
12:57-13:37 Algebra
13:40-14:20 English

Kolme study hallia helpottaa lukkaria mukavasti, eikä mun siis tartte tehdä mitään 9:30-12:11. Yleensä kuitenkin teen läksyt study hallien aikana, niin mun ei tartte tehdä niitä sitten kotona. (Ne jotka ei tiedä, niin study hall on sellanen tunti missä voi tehdä läksyjä tai muuten vaan oleskella). USAn historia on pakollinen aine kaikille vaihtareille, ja aluks olin vähän huolissani, sillä mun historiankurssi on honors-kurssi, eli vaikeempaa tasoa ja sellanen collegeen valmisteleva kurssi. Nyt toi on kuitenkin yks päivän lempitunneista. Meiän ope on ihan sika hauska, joku yli 60-vuotias mies, joka kutsuu mua nimellä Miss Finland. Yleensä noi tunnit kuitenkin pitää meiän nuori kirjastonhoitaja, joka opiskelee opettajaksi, ja meiän oikea ope juo kahvia ja lueskelee lehteä ja välillä kertoo jotain tarinoita. Sanasto noilla tunneilla on kuitenkin melko vaikeeta ja välillä oon ihan pihalla. Loppupäivän tunnit pysyi samoina, mitä ekoissakin jaksoissa. 
Maanantaina sain kokea tosi perinteisen ja suositun jenkkijutun, eli Super Bowlin. En oikeen tiiä mikä tietämys Super Bowlista on Suomessa, eli se on siis jenkkifutiksen loppuottelu, jossa vastakkain pelaa kahden sarjan voittajat, tänä vuonna Seattle Seahawks ja Denver Broncos. Menin kattomaan tätä peliä Taylorille. Super Bowlin kattomiseen kuuluu perinteisesti ruoka, joten Taylor oli ostanut meille pizzaa, wings+dippiä, ja mä vein mukanani popparia, sipsejä ja limua. Pelin lisäksi iso osa Super Bowlia on mainokset ja väliaika-show, jossa esiintyi Bruno Mars. Itse peli oli tylsä, enkä ees kattonut sitä loppuun asti vaan lähdin kotiin aikasemmin. (Seattle voitti 43-8)!

Tällä kertaa aika lyhyt postaus, mutta palaillaan ens viikolla :) 

Cheers,
Aino

2 kommenttia:

  1. kiva blogi sulla ! itekki hain tänään afs:älle, toivottavasti pääsisin, ootko ollu ihan tyytyväinen järjestöön? :-)

    VastaaPoista