sunnuntai 23. helmikuuta 2014

february vacation

Mun loma alkoi mukavasti päivän etuajassa, sillä perjantaina oli vaihteeks taas snowday ja koulu peruttu. Nyt meillä on ollut jo niin monta snowdayta, että niitä joudutaan korvaamaan kesällä graduationin jälkeen. Onneks oon kuitenkin senior, eikä meidän koulun vanhimpina tartte korvata peruutettuja koulupäiviä! Perjantaina meidän oli tarkotus mennä lumilautailemaan, mutta sään takia päätettiin perua koko reissu. Illalla mentiin vaan hostäitin kanssa ulos kiinalaiseen syömään. 

Lauantaina käytiin siis mekko-ostoksilla kuten viimesessä postauksessa mainitsin. Illemmalla alkoi uusi lumisade, jonka takia mun suunnitelmat meni taas pilalle. Mun oli tarkotus mennä kattelemaan korispelejä, mutta hostvanhemmat ei päästänyt mua, sillä tiet oli kuulemma niin huonossa kunnossa. Mun hostvanhemmat on tosi suojelevaisia ajamisen suhteen. Bucksportissa ja Orlandissa on tapahtunut monia nuorien kolareita, ja joka vuosi täällä on kuollut nuoria auto-onnettomuuksissa. Hostit ei anna mun ajaa kenenkään kanssa ketä ne ei tunne/kehen ne ei luota, eikä aina myöskään anna mulle kyytiä mihinkään jos niiden mielestä tiet on liian huonossa kunnossa, eli lähes joka kerta kun sataa lunta (joka on vähän koomista, sillä asutaan Mainessa...) Näin suomalaisena tällänen tuntuu vähän tyhmältä, sillä oon tottunut siihen ettei sää oo mikään este, ja autolla ajetaan vaikka olis millanen myräkkä. Oon joutunut perumaan menoja vaikka kuinka monta kertaa, mutta ei voi mitään, maassa maan tavalla. Lauantai-sunnuntai yö oli ihan kamala, mun kurkku oli kipeä, päähän sattui, ja mulla oli lämpöä. Nukuin tosi huonosti ja heräilin kokoajan. Tän jälkeen olinkin kipeenä koko loppuloman ja vietin monta päivää vaan kotona lepäillen. Jotenkin mun tuuria, että just kun on loma niin tuun kipeeksi... Tän lisäksi lomasää ei tosiaan ollut kovin hyvä, joten kotona tuli vietettyä paljon aikaa muistakin syistä. 

Tiistaina olo ei ollut kovasti parempi, mutta oli pakko liikkua ulos seinien sisältä ja mennä kannustamaan Bucksportin poikia korispeliin. Viime viikolla mentiin siis Kimmyn, Jordynin, Taylorin ja Tuckerin kanssa kattomaan poikien ekaa playoff peliä, ja koska pojat voitti tän pelin, ne pääsi pelaamaan uudessa Cross Insurance Centerissa Bangorissa. Ajoin paikanpäälle Kimmyn, Taylorin ja Emman kanssa. Ennen peliin menoa mentiin Pizza Huttiin syömään, ja sen jälkeen vielä mäkkäriin jätskeille/pirtelöille. Tän jälkeen mentiin Cross Centerille, ja katottiin yks peli ennen meidän peliä. Meidän pelin piti alkaa 8:35, mutta edellinen meni kahdelle jatkoajalle eli menikin vähän myohäsemmäksi. Kun Bucksportin peli vihdoin alkoi, siirrettiin meidän ''Pit'' oppilaille varattuun katsomonosaan. Kaikki oli pukeutunut koulun väreihin ja joillakin oli myös kasvomaalauksia. Oltiin tosi äänekkäitä, seisottiin ja huudettiin puoliaikaan asti. Peli oli kuitenkin epätasanen ja oltiin koko ajan ihan reippaasti perässä, joten puoliajan jälkeen ei jaksettu enää ees seistä haha. Illan aikana oli alkanut taas satamaan lunta, joten kun lähdettiin kotiin niin tiet oli taas huonossa kunnossa, ja jouduttiin köröttelemaan ihan matovauhtia. Pääsin kotiin vasta puol yheltä, ja nukkumaan kahden maissa. Seuraavana päivänä katoin uutisia, jossa oli klippejä edellisen päivän peleistä, ja siellä kuvattiin kans meitä faneja hyppimässä ja kiljumassa, ja se selostaja sano jotain ''those crazy fans of Golden Bucks'' :D





Torstaina kävin kampaajalla, ja sen jälkeen mentiin uudestaan kattelemaan mekkoja promia varten. Viime postauksessahan mainitsin, että joudun ehkä 300$ budjettia venyttämään, jos jonkun niistä mekoista haluan ostaa. Olin jo vähän kallistunut yhteen mekkoon, jonka hinta oli 330$, mutta päätettiin hostäitin kanssa käydä kattelemassa myös vähän halvempien kauppojen valikoimia. Loppujen lopuks löysin ja ostin ihanan mekon Deb-nimisestä liikkeestä. Olin aina kuvitellut itteni ihan erilaisessa prom mekossa, sellasessa värikkäässä missä on paljon kaikkia paljetteja tms. Ihastuin kuitenkin tähän mekkoon, ja hinta oli vaan 100 dollaria, eli 200 dollaria vähemmän kuin ne mitä ekalla ostoskerralla sovitin. Tätä voin myös joskus tulevaisuudessa käyttää uudestaan. 
Loppuloma sujui ihan vaan rennoissa merkeissä. Lauantaina katoin aluks Suomen lätkäpelin, ja sen jälkeen menin hetkeks hengailemaan mun prom deitin luokse. Illalla mentiin hostvanhempien kanssa ravintolaan syömään (menomatkalla meinattiin törmätä kahteen peuraan, mutta onneks iskettiin jarrut pohjaan just ajoissa). Tänään aijon skypetellä Suomeen, ja sitten päivä kuluukin läksyjen parissa, sillä jätin tietysti kaikki kouluhommat viimeiseen päivään. Huomenna on taas paluu koulunpenkille, voisko tää loma jatkua vielä toisen viikon... 


Cheers,
Aino

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti