torstai 22. elokuuta 2013

team day

Eilen meillä oli team day, eli sellanen yhteishenkeä nostattava päivä soccerjoukkueen kanssa. 7:00 hypättiin keltaisen koulubussin kyytiin ja lähdettiin ajamaan kohti Bar Harboria, joka sijaitsee tosi kauniilla alueella Atlantin rannalla. Ensin suunnattiin Sand Beach hiekkarannalle. Koska oltiin ihan aamusta liikkeellä, ei rannalla ollut paljon ihmisiä ja sääkin oli tosi kiva. Pidettiin siellä noin tunnin mittaset treenit. Pelattiin pehmeällä rantahiekalla ilman kenkiä, mikä oli tosi vaikeaa, sillä pallo liikkui paljon huonommin kuin nurmella ja hiekassa juokseminen oli rankkaa. Meillä oli kuitenkin tosi hauskaa!

Treenien jälkeen oli vuorossa vähän patikointia Cadillac Mountainilla. Saatiin päättää halutaanko vähän pitempi ja helpompi reitti, vai lyhyempi ja vaikeampi. Meille oli ihan sama, joten valmentaja päätti, että otetaan se vaikeampi. Aluksi reitti tuntu sopivan jyrkältä, mutta aika nopeasti jo valmiiksi kipeisiin jalkoihin alkoi sattua ja polku muuttui jyrkemmäksi. Kaiken lisäksi ehkä puolivälissä matkaa kadotettiin merkitty reitti, joten seikkailtiin sitten omia polkujamme ja kiipeiltiin tosi jyrkkiä kallionseinämiä. Mun jalat ja kädet on ihan naarmuilla, sillä välillä jouduttiin ryömimään joidenkin puskien läpi. Jouduttiin pitämään muutamia taukoja, sillä maasto oli tosi vaikeakulkuista ja kiipeily raskasta. Oltiin ajateltu tän lyhyemmän vaelluksen pituudeksi noin puoli tuntia, mutta saavutettiin huippu vasta 2 tunnin vaelluksen jälkeen. Lämpötila oli melkein 30 astetta, joten kaikki oli ihan hikisiä ja uupuneita kun päästiin ylös. Pidettiin pieni tauko, jonka jälkeen meitä odottikin laskeutuminen vuorelta alas. Laskeutuminen jyrkkää rinnettä alaspäin oli vielä vaikeampaa ja kivuliaampaa kuin kiipeäminen, mutta tällä kertaa pysyttiin reitillä ja selvittiin alas tunnissa. Valmentajan sanoin: It was not a hike, it was a climb.
tää oli vasta alkumatkasta...

Kotimatkalla pysähdyttiin Acadia Fun Parkiin, missä meidän oli tarkotus pelata minigolfia. Kaikki ei kuitenkaan ollut kovin innostuneita siitä, joten meille annettiin vähän yli tunti aikaa tehdä puistossa mitä haluttiin. Mentiin kuitenkin suurimman osan kanssa vain istuskelemaan varjoon, sillä oltiin tosi väsyneitä vuorella kiipeilyn jälkeen. Muutamat tytöt halusivat mennä mikroautoilemaan, mutta meni ehkä 10 minuuttia ja he palasivat sanoen, että jono oli liian pitkä :D Niimpä lähdettiin puistosta melkein heti pois ja ennen Bucksportiin paluuta käytiin vielä jätskillä.

Päivä oli tosi kiva, sillä pääsin tutustumaan joukkueen tyttöihin paremmin. Kotiin päästyäni kävin suihkussa, söin, ja menin aikaisin nukkumaan. Rankka, mutta kiva päivä :)